°°GiTáR°°tAbOk°°
°°GiTáR°°tAbOk°°
Menü
 
Egyéb tab-os honlapok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hányan is vagytok...
Indulás: 2007-04-12
 
Ismertebb számok
 
Metallica
 
Good Charlotte
 
Gyártók A-G
Gyártók A-G

Acoustic WoodsAllen GuitarsAllied Lutherie Ltd AriaB. C. RichCastelloCB GuitarsCharvelColin Keefe Collings Guitars CortD'AddarioDeanDimebag Darell Signature gitárok EpiphoneESPFenderFibenareFibenare FramusFurchGibsonGodinGretschGuild

 
Gyártók H-Z
Gyártók H-Z

HamerHoffman GuitarsHoraHuss & DaltonIbanezJacksonJames Goodall Jim DunlopJim Olson: JohnsonKathy Wingert GuitarsKramerLine6Luthier's Mercantile: Martin GuitarMosrite (USA)MosriteOscar SchmidtOvationPantheon Guitars ParkerPaul Reed Smith GitárokPeaveyRanRickenbackerRieger-KlossRozawoodSadowsky GuitarsSamickSanta Cruz Guitars:Schecter GuitarsSegovia SquierStagg Universe musicTaylor GuitarsWashburnYamaha

 
Elektromos gitár
Elektromos gitár

Az elektromos gitár történetéről

Elektromos gitár portál

A rock örök

 
Klasszikus gitár
Klasszikus gitár

Hogyan vásároljunk klasszikusgitárt?

Classic Guitar

Classical Guitar Studio

Guitar Foundation

Classical Guitarist

Jubing s Classical Guitar

Klasszikusgitár információs lap

 Partiture Archive

Klasszikus gitár honlap

Classical Guitar Centre

Classical Guitar Midi Archives

Free scores for classical guitar and piano

Dirks Guitar Page

Classical Guitar Music: Solos

World's largest classical

Classical Guitar Site

Guitar jp.Guitarra en la Argentina Australian Guitar Centre

Magyar klasszikus gitár és flamenco

 
Akusztikus gitár
Akusztikus Gitár

Acoustic Guitar

Acoustic Guitar's

Acoustic Fingerstlye Guitar

 
Basszusgitár
Basszusgitár

Bass Plaza

Home Bass

BassSick

Bass Instict

Bass Place

Basslicks Online

Double Bass

Még több basszusgitár...

 
Blues gitár
Blues Gitár

Bluegrass Guitar

Country Guitar

Electric Blues

Slowhand Blues Guitar

 
Banjo, mandolin...
Banjo, Mandolin, stb.

5 Strings Banjo

All Things Banjo

Lanttörténet

Kónya István lantművész

Régi hangszerek

Benkő András - kobzos

 
Szaküzletek, hangszerboltok
Szaküzlet, hangszerbolt

Amerika Hangja

Árkádia Hangszerbolt

Atlantisz üzletek

Burns gitárok (Magyar)

Coda Hangszerbolt

Dunaújvárosi hangszer és hangtechnikai üzlet

Duo Hangszerbolt

Duó Hangszerüzlet Jászberény

Eldorádó hangszerüzlet

Electric Guitars PJS

Erzsébet hangszer

ESP Hangszerdiszkont

Finkey Gitárszaküzlet

Gitárcentrum

Gitárcentrum hangszerbolt

GitárodúGit-artHangszer

Hangszeráruház

Hangszerdiszkont

Hangszerek

Hangszerek és audiótechnika

Hangszer-tárItalia Guitars (Magyar)

Kiss Hangszerbolt

Lajkó Hangszer

Launhardt Guitars

Lyra Hangszerbolt

Medgyesi Hangszer

Még több hangszerbolt...

Music city

Musichello

Musician's Centre

Olcsóhangszer

Opus Hangszerbolt

Oroszlánbarlang

PEG hangszer üzlet

Pianho hangszerbolt

Powerstate

Rizsanyi Guitars

Segovia

Stageshop Hangszer-Műhely-Galéria

Top Hangszerbolt

TriálÚj Európa Hangszerbolt

Vintage'52 hangszervíz

Zenebutik hangszerüzlet

 Zenepower online áruház

 
Killem All(album)

<!--StartFragment-->  .-/                                    ~=-._
         .-~ /   ____  ______ __  _    _     _   ____|  ~-._
        ~~/  -~||  __||_  __//  || |  | |   | | / __/| .\~~
         / . . ||  __| | |  / ' || |__| |__ | || (__ |   \
        / / ~| ||____| |_| /_/|_||____|____||_| \___\| |\ \
       / /   |-~                                     ~-| \ \

------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------

Contents....
1.  Hit The Lights      : Greg and or Paul Halvorson (gregh@tcs.itis.com)
2.  The Four Horsemen   : "Bill"?
3.  Motorbreath         : Tony 'Bony' Asplund (ep93tas@t.hfb.se)
4.  Jump In The Fire    : Brant Katkansky (bmk@teleport.com, brantk@atlas.com)
5.  Pulling Teath       : R. Allen Canterbury (acanterb@vt.edu)
6.  Whiplash            : Tony 'Bony' Asplund (ep93tas@t.hfb.se)
7.  Phantom Lord        : Paul Halvorson
8.  No Remorse          : Tony Asplund (ep93tas@t.hfb.se)
9.  Seek and Destroy    : Peter Adamkovics (adamkp@rpi.edu)
10. Metal Militia       : Paul Halvorson (gregh@tcs.itis.com)

------------------------------------------------------------------------------
--------------------------      MetallicA      -------------------------------
Hit The Lights
--------------
From: gregh@tcs.itis.com (Greg and or Paul Halvorson)
    Here's the main riff.

                 Repeat a whole bunch of times
||---------------------|---------------------||
||---------------------|---------------------||
||*--------5--7--5--7--|--------------------*||
||*--------5--7--5--7--|--------5h7p5-------*||
||---0--0--------------|--0--0---------7--6--||
||---------------------|---------------------||

--------------------------      MetallicA      -------------------------------
The Four Horsemen
-----------------
I'll tab up the riffs, but you have to listen to the song for timing.

intro

g --5-----7--5----------------------------------------------------------
d --5--5--7--5----------------------------------------------------------
a --3--5--5--3----------------------------------------------------------
e -----3----------------------------------------------------------------

a --5--7--5--7--5--7--5--7--5--7--5--7--5-------------------------------
e --0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--7----------------------------

d -----------------------------------------7p-5-------------------------
a --5--7--5--7--5--7--5--7--5--7--5-----5--------7p-5-------------------
e --0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--7----------------------------------

a --5--7--5--7--5--7--5--7--5--7--5--7--5-----5-------------------------
e --0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--0--7--0-------------------------

g --5-----7--5----------------------------------------------------------
d --5--5--7--5----------------------------------------------------------
a --3--5--5--3----------------------------------------------------------
e -----3----------------------------------------------------------------

verse

d -----------9-----------9-----------9--7--7----------------------------
a -----------7-----------7-----------7--5--5----------------------------
e --0--0--0-----0--0--0-----0--0--0-------------------------------------

d -----------9-----------9-----------9--5--7----------------------------
a -----------7-----------7-----------7--3--5----------------------------
e --0--0--0-----0--0--0-----0--0--0-------------------------------------

d -----------9-----------9-----------9--12--9---------------------------
a -----------7-----------7-----------7--10--7---------------------------
e --0--0--0-----0--0--0-----0--0--0-------------------------------------

g --5-----7--5----------------------------------------------------------
d --5--5--7--5----------------------------------------------------------
a --3--5--5--3----------------------------------------------------------
e -----3----------------------------------------------------------------

chorus ( I'm not sure about this. Please correct it.)

g --9--9--9s--7--7--7s--5--5--5s--4---pickslide-------------------------
d --9--9--9s--7--7--7s--5--5--5s--4---pickslide-------------------------
a --7--7--7s--5--5--5s--3--3--3s--2---pickslide-------------------------

g --9--9--9s--7--7--7s--5--5--5s--4--4--5-------------------------------
d --9--9--9s--7--7--7s--5--5--5s--4--4--5--5----------------------------
a --7--7--7s--5--5--5s--3--3--3s--2--2--3--5----------------------------
e -----------------------------------------3----------------------------

bridge

e --0--0--0--0--0-------------------------------------------------------

g -----------------5s--4--4--------------------5------------------------
d -----------------3s--2--2--------------------3------------------------
a ----------------------------------------------------------------------
e --0--0--0--0--0---------------0--0--0--0--0---------------------------

a --7--5-----5--------------------------7--5-----5----------------------
e --------7-----7--6--5--3--5--0--3--5--------7-----7--6-5--------------

d --5--6--7-------------------------------------------------------------
a --3--4--5--------------8--7--5--7-------------------------------------
e -----------0--0--5--7--------------0--0-------------------------------

d --5--6--7-------------------------------------------------------------
a --3--4--5-------------------------------------------------------------
e -----------0--0--0--0--0--0--0--0--0--0-------------------------------

a --7--5-----5----------------------------------------------------------
e --------7-----7--6--5--3--5--0--3--5----------------------------------

1st solo

d --------9--------------7--------------9--------------7----------------
a --7--7-----7--7--5--5-----5--5----------------------------------------
e --------------------------------8--8-----8--8--7--7-----7--7----------

I don't remember how the little part after this goes. The rest of the song
uses riffs that I already tabbed, so I'm done.

Bill

--------------------------      MetallicA      -------------------------------
MotorBreath
-----------
Transcribed by Tony 'Bony' Asplund (ep93tas@t.hfb.se)

RIFF A
I----------------------------I----------------------------I
I----------------------------I----------------------------I
I----------------------------I----------------------------I
I-9--9-9-9--9-9-9--9-9-9-9-9-I-5--5-5-5--5-5-5--5-5-5-5-5-I
I-9--9-9-9--9-9-9--9-9-9-9-9-I-5--5-5-5--5-5-5--5-5-5-5-5-I
I-7--7-7-7--7-7-7--7-7-7-7-7-I-3--3-3-3--3-3-3--3-3-3-3-3-I
                                                 END RIFF A
I----------------------------I----------------------------I
I----------------------------I----------------------------I
I----------------------------I----------------------------I
I-7--7-7-7--7-7-7--7-7-7-7-7-I-4--4-4-4--4-4-4--4-4-4-4-4-I
I-7--7-7-7--7-7-7--7-7-7-7-7-I-4--4-4-4--4-4-4--4-4-4-4-4-I
I-5--5-5-5--5-5-5--5-5-5-5-5-I-2--2-2-2--2-2-2--2-2-2-2-2-I

RIFF B                                                             END RIFF B
I------------------I------------------I------------------I------------------I
I------------------I------------------I------------------I------------------I
I------------------I------------------I------------------I------------------I
I-9-9---7--9-9---7-I-5-5---4--5-5---4-I-7-7---5--7-7---5-I-4-4---2--4-4-----I
I-9-9---7--9-9---7-I-5-5---4--5-5---4-I-7-7---5--7-7---5-I-4-4---2--4-4-----I
I-7-7---5--7-7---5-I-3-3---2--3-3---2-I-5-5---3--5-5---3-I-2-2---0--2-2-----I

RIFF C                   END RIFF C
I---------------------------------I
I---------------------------------I
I---------------------------------I
I-9-9---7-9-9---7-9-9---7-9-9---7-I
I-9-9---7-9-9---7-9-9---7-9-9---7-I
I-7-7---5-7-7---5-7-7---5-7-7---5-I

RIFF D                                    END RIFF D
I--------------------------------------------------I
I--------------------------------------------------I
I-------------7-7----------------------------------I
I-9-9---5-5---7-7---4-4---5-5---2-2---4-4-4-2-4----I
I-9-9-x-5-5-x-5-5-x-4-4-x-5-5-x-2-2---4-4-4-2-4----I
I-7-7-x-3-3-x-----x-2-2-x-3-3-x-0-0---2-2-2-0-2----I

RIFF E (2 guitars)
I--------------------------------I--------------------------------I
I--------------------------------I--------------------------------I
I--------------------------------I--------------------------------I
I--------------------------------I--------------------------------I
I-9---7---9---7---9-7-9-7-9---7--I-9---7---9---7---9-7-9-7-9---7--I
I--------------------------------I--------------------------------I
I                                I                                I
I                                I                                I
I--------------------------------I--------------------------------I
I--------------------------------I--------------------------------I
I--------------------------------I--------------------------------I
I--------------------------------I--------------------------------I
I--------------------------------I--------------------------------I
I-7#############################-I-7#############################-I

                                                         END RIFF E
I--------------------------------I--------------------------------I
I--------------------------------I--------------------------------I
I--------------------------------I--------------------------------I
I--------------------------------I--------------------------------I
I-9---7---9---7---9-7-9-7-9---7--I-9---7---9---7---9-7-9-7-9---7--I
I--------------------------------I--------------------------------I
I                                I                                I
I                                I                                I
I--------------------------------I--------------------------------I
I--------------------------------I--------------------------------I
I--------------------------------I--------------------------------I
I--------------------------------I--------------------------------I
I--------------------------------I--------------------------------I
I-5#############################-I-7#############################-I

RIFF F
I--------------------------------------------------------I
I--------------------------------------------------------I
I--------------------------------------------------------I
I-11------------11-9--9---11-9-11-------------11--6---6--I
I-11------------11-9--9---11-9-11-------------11--6---6--I
I-9-9-########--------------------9-########--9---4---4--I
                                                END RIFF F
I--------------------------------------------------------I
I--------------------------------------------------------I
I--------------------------------------------------------I
I-11------------11-9--9---11-9-11-------------6---6---6--I
I-11------------11-9--9---11-9-11-------------6---6---6--I
I-9-9-########--------------------9-########--4---4---4--I
                                              .   .   .

RIFF G
I--------------------------------------------------------I
I--------------------------------------------------------I
I--------------------------------------------------------I
I-11------------11-9--9---11-9-11-------------11--6---6--I
I-11------------11-9--9---11-9-11-------------11--6---6--I
I-9-9-########--------------------9-########--9---4---4--I
                                                END RIFF G
I--------------------------------------------------------I
I--------------------------------------------------------I
I--------------------------------------------------------I
I-11------------11-9--9---11-9-11-------------11--10-----I
I-11------------11-9--9---11-9-11-------------11--10-----I
I-9-9-########--------------------9-########--9---8------I


Here's the song:

A5 A#5

RIFF A x 2

RIFF B x 2

RIFF B x 2
Living and dying laughing and crying
Once you have seen it you will never be the same
Life in the fast lane is just how it seems
Hard and it is heavy dirty and mean

RIFF C x 1

RIFF D x 2
    Motorbreath
    Its how I live my life
    I can't take it any other way
    Motorbreath
    The sign of living fast
    It is going to take
    Your breath away

RIFF E x 2

RIFF B x 2
Don't stop for nothing its full speed or nothing
I am taking down you know whatever is in my way
Getting your kicks as you are shooting the line
Sending the shivers up and down your spine

RIFF C x 1

RIFF D x 2
    Motorbreath
    Its how I live my life
    I can't take it any other way
    Motorbreath
    The sign of living fast
    It is going to take
    Your breath away

RIFF E x 2

B5 B5 C5

RIFF F x 1 \
            (solo)
RIFF G x 1 /

RIFF B x 2

RIFF B x 2
Those people who tell you not to take chances
They are all missing on what life is about
You only live once so take hold of the chance
Don't end op like others the same song and dance

RIFF C x 1

RIFF D x 2
    Motorbreath
    Its how I live my life
    I can't take it any other way
    Motorbreath
    The sign of living fast
    It is going to take
    Your breath away

B5 C5

RIFF F x 6 (solo)

B5 B5 B5 F#5 F#5 F#5 C#5
.  .  .   .   .   .   .

--------------------------      MetallicA      -------------------------------
Jump In The Fire
----------------

~~      Vibrato
===     Tied notes
__3__   Triplets
R       Rest

Numbers above staff show duration of note/rest (8=eighth, 4=quarter, 2=half,
1=whole,4.5=dotted quarter, etc.)

I've attempted to get the exact timing, but there's some parts (in the
second riff, for example) where I'm not sure I transcribed perfectly.
Listen to the song if you can't seem to get it.

I didn't transcribe the lead because I don't know it.

Riff 1

  8 8 8 8 8 8 8 8   8 8 8 8 8 8 8 8   2       2
|-----------------|-----------------|-----------------|
|-----------------|-----------------|-----------------|
|o---------------o|-----------------|-5-------3-------|
|o--------3------o|---------3-------|-5-------3-------|
|-----5-3---5-4-3-|-----5-3---5-4-3-|-3-------1-------|
|-3-6-------------|-3-6-------------|-----------------|

  8 8 8 8 8 8 8 8   8 8 8 8 8 8 8 8   2       2
|-----------------|-----------------|-----------------|
|-----------------|-----------------|-----------------|
|o---------------o|-----------------|-5-------3-------|
|o--------3------o|-3-------3-------|-5-------3-------|
|-----3-5---5-4-3-|---5-4-3---5-4-3-|-3-------1-------|
|-3-6-------------|-----------------|-----------------|

  8 8 8 8 8 8 8 8   8 8 8 8 8 8 8 8   8 8 8 8 8 4.5
|-----------------|-----------------|-----------------|
|-----------------|-----------------|-----------------|
|o---------------o|-----------------|-----------------|
|o--------3------o|-5-3---3---------|---------3-5~~~~-|
|-----3-5---5-4-3-|-----5---5-4-3---|-----3-5---------|
|-3-6-------------|---------------6-|-3-6-------------|

  8 8 8 8 8 8 8 8   8 8 8 8 8 8 8 8   2       2
|-----------------|-----------------|-----------------|
|-----------------|-----------------|-----------------|
|o---------------o|-----------------|-5-------3-------|
|o--------3------o|-3-------3-------|-5-------3-------|
|-----3-5---5-4-3-|---5-4-3---5-4-3-|-3-------1-------|
|-3-6-------------|-----------------|-----------------|

Riff 2 (Don't play repeat 4 during lead)
                                                       1. 2. 3.
                                                      +-----------------+
                            __3__                           __3__
  8 8 8 8 8 8 8 8   2       4 4 4     8 8 8 8 8 8 8 8   2   8 8 8   4
|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------|
|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------|
|o--------------3===3---------------|---------------5===5---x-x-x---6--o|
|o--------------3===3-------3-3-3---|---------------5===5---x-x-x---6--o|
|---------------1===1-------3-3-3---|---------------3===3---x-x-x---4---|
|-1-3-1-3-1-3-1---|---------1-1-1---|-1-3-1-3-1-3-1---|-----------------|

                                                       4.
                                                      +-----------------+
                                                        2  8  8  8  8
                                                      |-----------------|
                                                      |-----------------|
                                                      ==5-----6-----6--o|
                                                      ==5--R--6--R--6--o|
                                                      ==3-----4-----4---|
                                                      |-----------------|

Riff 3

  8 8 8 8  4  8 8   8 8  4  8 8 8 8   8 8 8 8  4  8 8   8 8  4  8 8 8 8
|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------|
|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------|
|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------|
|-8-8-8-8--R--8-8-|-8-8--R--6-R-8-R-|-5-5-5-5--R--5-5-|-5-5--R--3-R-5-R-|
|-8-8-8-8-----8-8-|-8-8-----6---8---|-5-5-5-5-----5-5-|-5-5-----3---5---|
|-6-6-6-6-----6-6-|-6-6-----4---6---|-3-3-3-3-----3-3-|-3-3-----1---3---|

[RIFF 1]

[Verse 1, play RIFF 2 underneath]
Down in the depths of my firey home
The summons bell will chime
Tempting you and all the earth
To join our sinful kind

There is a job to be done and I'm the one
You people make me do it
Now it is time for your fate and I won't hesitate
To pull you down into this pit

[Chorus, play RIFF 1 underneath]
        So come on
        Jump in the fire
        So come on
        Jump in the fire

[Verse 2, play RIFF 2 underneath]
With hell in my eyes and with death in my veins
The end is closing in
Feeding on the minds of man
And from their souls within
My disciples all shout to search out
And they always shall obey
Follow me now my child not the meek or the mild
But do just as I say

[Repeat Chorus]

[Play RIFF 3 several times behind lead (not transcribed)]

[Verse 3, play RIFF 2 underneath]
Jump by your will or be taken by force
I'll get you either way
Trying to keep the hellfire lit
I am stalking you as prey
Living your life as me I am you you see
There is part of me in everyone
So reach down grab my hand walk with me through the land
Come home where you belong

[Repeat Chorus]

[Play RIFF 2 several times behind lead (not transcribed)]
[Fade]

--------------------------      MetallicA      -------------------------------
Pulling Teeth
-------------
Wah and distortion are used throughout the song.  The distortion is on all
of the time, but the wah is applied only at certain points.  The points are
marked with a + when the wah is closed (trebly sound) and a o when the wah
is open (normal bass sound).
A lot of bended notes are used.  My notation is, for example 17b(18)r(17).
This means, fret and strike the 17th fret, bend up to the pitch of the 18th
fret, then release back to the 17th fret.  If there is no 'r(17) then it means
to bend up to the 18th fret but don't release back to the original tone.
When Tapping technique is used, a "T" above the tapped note is used.  At the
end of the song, artifical harmonics are produced by tapping.  A fret is
pressed down, and another fret is tapped.  In notation form, the fretted note
is written and the tapped fret is in paren's, i.e., 12(19) means hold on 12th
fret and tap the 19th fret with a left hand finger.  This has to be done
quickly and precisely to get the harmonic tone.  Practice it--sounds nice.
Cliff does some tremelo picking toward the end of the song also.  This is
denoted by slashes underneath the note that is being tremelo picked.  Tremelo
picking is done by very quickly picking the note--as fast as you can (as in
like 32nd notes).
Lastly, the very end of the song has some weird stuff going on.  Cliff drags
his right-hand nails along the E and A strings from the first fret up the
neck, then begins tapping the open D and G strings against the pick-ups
in a sixteenth note rhythm pattern.  This is how the song ends, and Whiplash
comes in.
    This is a masterpiece bass solo, in my opinion.  It's hard to learn, esp.
the triplets and different techniques he uses...but once you learn it, it
sounds great!  Good luck.

R. Allen Canterbury

-------------------------------------
Intro
    FREE TIME
                  harm.    sl.   sl.
G:------------------------------------|
D:--0-------0--0---12--------/-19-\---|
A:------------------------------------|
E:------------------------------------|

  * w/ wah & dist.  +=closed  o=open

    TIME = 152
                                                    sl.
G:------10-14----10-14----10-14----10-14----10-14---------9--12----9--12----9|
D:*--12-------12-------12-------12-------12-------12-\-10-------10-------10--|
A:*--------------------------------------------------------------------------|
E:---------------------------------------------------------------------------|

G:--12----9--12----9--12--|
D:-----10-------10-------*|
A:-----------------------*|
E:------------------------|

G:-----10-14----10-14----10-14----10-14----10-14----12-16----12-16----12-16--|
D:--12-------12-------12-------12-------12-------14-------14-------14--------|
A:---------------------------------------------------------------------------|
E:---------------------------------------------------------------------------|

G:---12-16----12-16-------14-17----14-17----14-17----17----12-16----12-16----|
D:14-------14-------14-15-------15-------15-------15----14-------14-------14-|
A:---------------------------------------------------------------------------|
E:---------------------------------------------------------------------------|

                                   Time=132
                                                                          +
G:16---------------------------------------14-------10--------------------12-|
D:---14-----------12--------12-12--12-----------12------12--14-----10-----10-|
A:---12-----------10---------------------------------------------------------|
E:---------------------------------------------------------------------------|

   o                                           +   o
G:--------------14-------10--------------------------------------14--------10|
D:------12-----------12------12--14-----10-----14-------12------------12-----|
A:---------------------------------------------12----------------------------|
E:---------------------------------------------------------------------------|

                       +   o                                            sl.
G:---------------------12------------------14--------10----------------------|
D:---12--14-----10-----10---------12------------12--------12--14------10-/---|
A:--------------------------------------------------------------------------0|
E:---------------------------------------------------------------------------|

G:-------------------------------------------14--15--------------------------|
D:-------------------13-12---------------15------------------------13-12-----|
A:---13---12---------------15-12-13------------------0--12---------------15--|
E:---------------------------------------------------------------------------|

                                                                           +
G:----------------14-15p14-----------------------------------------14--15----|
D:-----------15-------------15------------13-12---------------15-------------|
A:12-13--------------------------12--------------15-12-13------------------0-|
E:---------------------------------------------------------------------------|

  o
G:-------------------------------------14-15p14-----|
D:------------13-12---------------15-------------15-|
A:-12---------------15-12-13------------------------|
E:--------------------------------------------------|

G:---------16--------------14----14----------13-------------14----14------|
D:*-----16----16--------14----14----14----11----11-------12----12----12--*|
A:*--14-----------14-12----------------11----------11-12-----------------*|
E:------------------------------------------------------------------------|

G:-------16--------------17----17----------19-------------19----19----|
D:----16----16--------17----17----17----17----17-------19----19----19-|
A:-14----------14--15----------------17----------17-17----------------|
E:--------------------------------------------------------------------|

         sl. first time only
G:--------/12--------------12----------------11----12-------14-----12h14p12--|
D:*-----14----14--------14----14----14----12----12----12---------------------|
A:*--15----------15--14----------14----12----------------12------------------|
E:---------------------------------------------------------------------------|

                               1.
                              |~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
G:---12------------------------------12----------17--19--17h19p17-16--17--16h|
D:16----16-14--12-----------------14----14----0------------------------------|
A:----------------15-14-12-14--15----------15--------------------------------|
E:---------------------------------------------------------------------------|

  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
G:17p16------16-------------------------------------------16---------|
D:-------17------17------17--17-----17-17-17-19--19-19-19-----------*|
A:-------------------17-------------____3___-----____3___-------0---*|
E:-------------------------------------------------------------------|
                                    triplet.     triplet.

   2.
  |~~~~~~~~~~~~~~~      full bend.
G:--------12------------19b(21)r19--17h19p17-16---17---16h17p16------16------|
D:-----14----14-----0-------------------------------------------19-------17--|
A:--15----------15-----------------------------------------------------------|
E:---------------------------------------------------------------------------|

                                        sl.
G:------------------------------------16\------|
D:----17--17----17-17-17-19--19-19-19----------|
A:17------------____3___-----____3___-------0--|
E:---------------------------------------------|
                triplet.     triplet.

                    +               sl. o
G:---------------------------------------------------------------------------|
D:*--------10-------------14----14------------14----14-----------------------|
A:*-----10----10-------14----14----14/--0--12----12----12--12--12-12-12-10---|
E:---8-----------8--12-----------------------------------------____3___------|
                    *wah second time only                      triplet.
                                                            (triplets on
                                                             second time only)

                     + o                         sl.    sl. + o
G:-------------------------10----10-------------7-/-9---9-/-12--------12-----|
D:----------------------10----10----10------7----------------------12----12--|
A:10-10-10-7---7-7-7--8-----------------5-----------------------10-----------|
E:____3___-----__3__---------------------------------------------------------|
  triplet.   triplet.                                   *wah first time only


          1.                       2.
         |~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~   |~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
G:12----------------------------|-----------------------------------|
D:---12------------------------*|-----------------------------------|
A:-----------------------------*|------------------------------0----|
E:--------3------5------7-------|----3-----5-----7-b(8)r---5--------|
                                                1/2 bend.

    TIME = 200

G:---------------------------------------------------------------------------|
D:*--7--7-----9--9-----10-10----9--9-----7--7-----6--6-----7---------7--7----|
A:*--------0--------0--------0--------0--------0--------0--------0---------0-|
E:---------------------------------------------------------------------------|

                               1.
                              |~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
G:-----------------------------------------------sl.-------|
D:-9--9-----10-10----9--9-----10-10----14-14----13-\------*|
A:-------0--------0--------0--------0--------0---------0--*|
E:---------------------------------------------------------|

    2.
   |~~~~~~~~~~~~~~~~~                                         sl.
G:---------------------------------------------------------------------------|
D:---10-10----14-14----13-----14---13-----14---13-----14---13--/19---19---19-|
A:---------0--------0------0-----------0-----------0------------------0----0-|
E:---------------------------------------------------------------------------|

                       +
G:--18--------19--------18-----18-----18--------18--------19--------18-------|
D:--19---19---19---19---19-----19-----19---19---19---19---19---19---19---19--|
A:---0---------0---------0------0------0---------0---------0---------0-------|
E:---------------------------------------------------------------------------|

                                                    o             sl.+ sl. o
G:-19-----18--------19--------18--------19--------18-------------------------|
D:-19-----19---19---19---19---19---19---19---19---19-------------------------|
A:--0------0---------0---------0---------0---------0----(0)------------------|
E:------------------------------------------------------------------/-X-\----|

   (drums enter)
G:---------------------------------------------------------------------------|
D:-----------------------------------------------------------------------5---|
A:-----------2---0--------------------5------------5---7-------5---5--7-----7|
E:0------3-----------3---3---5-/-7-------------7-----------0-----------------|

G:---------------------------------------7b(9)r(7)---------------------------|
D:--5--7b(8)r(7)b(8)r(7)--5-----------5--------------5-------5--7b(9)r(7)--5-|
A:---------------------------------X---------------------7-------------------|
E:----------------------------0--------------------------------full-bend.----|
     3 1/2 step bends.                  full bend.

                                                                          sl.
G:-------------------------14b(16)---14-14-14b(16)---14-14-14b(16)---14--14\-|
D:-------5-------------------------------------------------------------------|
A:--7------------------------------------------------------------------------|
E:------------0--------------------------------------------------------------|
                          full bend.      full bend.      full bend.

                                                           Tap and pull-off
                                                          |~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                                          T      T      T
G:---------------12-----11---12-----11---12-12-12-11-------------------------|
D:-------------------0-----------0--------------------0---17p14--19p14--19p14|
A:---------------------------------------------------------------------------|
E:---0-----0-----------------------------------------------------------------|

  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~|
    T      T      T      T      T      T            + o        + o        + o
G:-------------------------------------------16-----12--16-----12--16-----12-|
D:--21p14--19p14--17p14--19p14--21p14--17------------------------------------|
A:---------------------------------------------------------------------------|
E:---------------------------------------------------------------------------|

          + o                                                         +
G:-16-----12--16-----16----16p12----12-16p12----12-16p12-12-12-12-12--14--(14|
D:-------------------------------14----------14------------------------------|
A:---------------------------------------------------------------------------|
E:---------------------------------------------------------------------------|

                                   o sl.
G:)b(16)r(14)--12------12b(13)r(12)------------------------------------------|
D:-----------------14----------------14\--------------21-----17-17----20b(21)|
A:-----------------------------------------------------------------19--------|
E:------------------------------------------0-----0--------------------------|

        +
G:----------------------------------------------19-----------19-----------19-|
D:--20--20b(21)--20--19--17-------19b(21)r(19)------19b(20)------19b(20)-----|
A:---------------------------------------------------------------------------|
E:---------------------------------------------------------------------------|

                                                           sl. o
G:----------19----------19---19---19---19b(21)r(19)--------------------------|
D:-19b(20)------19b(20)-----------------------------------17\----------------|
A:---------------------------------------------------------------------------|
E:----------------------------------------------------------------0----0--0--|

                    +  o       +  o
G:---------------------------------------------------------------------------|
D:------------------------------------------------2---0----------------------|
A:--------------------------------------------------------3---2---1---0------|
E:----0-0--0--0--0--0-----0----0-----0---0--0-----------------------------3--|

                                         sl.
G:--------------------------------------------------15-14-12-14p12----12-----|
D:--------------------5---------5--------5/---0--------------------14--------|
A:--------------5--7-----5---7-----5--7--------------------------------------|
E:------0---0----------------------------------------------------------------|

G:15-14-12-14p12----12---15-14-12-14p12----12--------------------------------|
D:--------------14----------------------14----14-12-14p12----12--------------|
A:--------------------------------------------------------14-------14--12-13-|
E:---------------------------------------------------------------------------|

                             sl.
G:---------------------------------------------------------------------------|
D:---12-14p12---12------12--12\---------------------------------------------2|
A:14----------------14------------------------------------------------2------|
E:--------------------------------0--0--0--0--0--0--0--0-----0--0--0-----0---|

G:-------------------------------------------12------11--------------11--12--|
D:-------------------------------------14-14-11--11------11--14--11----------|
A:--------------------------------------------0------------------------------|
E:--0-----0--0----0--0--0--0---0---0-----------------------------------------|

                  harm.
G:----14--14--12-------------------------------------------------------------|
D:11--------------------------------------6---6-6-6--10---7-7-7-7---8----11--|
A:------------------9----7--0--9---10--0------------------------/---/--------|
E:--------------------------------------------------------------/---/--------|
                                                                /   /

               +
G:---------------------------------------------------------------------------|
D:9--9---12--10--10---------11-11-14-14-11-11-14-12---15-12-14-16-14-16-15-17|
A:---/------------/----------------------------------------------------------|
E:---/------------/----------------------------------------------------------|
     /            /

G:-------------------|
D:-17-16-17-19-17-19-|
A:-------------------|
E:-------------------|

                       hold.
G:--16-15-16-17-19-19/~~~~~~~~~~\--19-19-19-19-19-16----16---19-16-19p16-----|
D:------------0--------------------------------------17------------------17--|
A:---------------------------------------------------------------------------|
E:---------------------------------------------------------------------------|
                      full bend.

G:16h19p16----16h19p16----16h19p16-----16h19--19b(21)r(19)-16----16----------|
D:---------17----------17----------17-------------------------17----17----17-|
A:---------------------------------------------------------------------19----|
E:---------------------------------------------------------------------------|

                     sl. o                              +  o        +  o
G:---------------------------------------------------------------------------|
D:------- -17-19------19\----------------------------------------------------|
A:19-17-19-------------------------------------------------------------------|
E:--------------------------0-----0--0-----0--0--0--0----0-----0-----0------0|

G:---------------------------------------------------------------------------|
D:---------------------------------------------------------------------------|
A:-----------5/7--\5/7--\5----2-------------------0--------0--0--0--4h5--0---|
E:--0--0--0-----------------------0---0--0--0--0-----3--0--------------------|

                                                                    Harm.
                                                      + o          |~~~~~~~~~
G:---------------------------------------------------------------------------|
D:-----------------------------------------------------------------5-----5--5|
A:4h5--0--4h5--0--4h5--0----4h5--0--0--0--0--0--0--0--0----------------------|
E:-------------------------------------------------------0----0--------------|

  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~       T         T        T        T         T      T
G:------------------------12(19)----10(17)----9(16)----9(16)-----------------|
D:-----5--------------5-----------------------------------------10(17)--9(16)|
A:---------------------------------------------------------------------------|
E:---------4----4--4---------------------------------------------------------|

        T      T       T      T       T      T       T          T       T
G:----------9(16)------------------------------------------------------------|
D:--10(17)---------10(17)--9(16)-----------------------------9(16)--10(17)---|
A:--------------------------------10(17)--9(16)--10(17)----------------------|
E:---------------------------------------------------------------------------|

  harm.
   T        T        T     +   T  o
G:---------------------------------------------------------------------------|
D:------10(17)----9(16)------------------------------------------------------|
A:19-----------------------12(19)\-----------------------------14-----14-----|
E:------------------------------------0----0----0----0----0-----0------0-----|
                                sl.

  FREE TIME
  +                                  o  sl.
G:--------------------------------------X\-----------------------------------|
D:16------------------------------------X\-----------------------------------|
A:14--------------------------------------------X-/--------------------------|
E:-0--------------------------------------------X-/--------------------------|
                                                drag R.H. nails along E
                                                and A strings start at 1st
                                                fret

       **                                                          *
G:-----X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X/--X--X--|
D:-----X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X/--X--X--|
A:---------------------------------------------------------------------------|
E:---------------------------------------------------------------------------|
       ** Tap open D and G strings against pickups in rhythm     *nail
                                                                  scrape

G:X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X|
D:X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X--X|
A:-------------------------------------------|
E:-------------------------------------------|
                           Segue: "Whiplash"

--------------------------      MetallicA      -------------------------------
Whiplash
--------
Transcribed by Tony 'Bony' Asplund

INTRO
I------------------I------------------I------------------I------------------I
I------------------I------------------I------------------I------------------I
I------------------I------------------I------------------I------------------I
I-9-9-9-9----------I-9-9-9-9----------I-9-9-9-9----------I-9-9-9-9----------I
I-9-9-9-9----------I-9-9-9-9----------I-9-9-9-9----------I-9-9-9-9----------I
I-7-7-7-7----------I-7-7-7-7----------I-7-7-7-7----------I-7-7-7-7----------I

I------------------I------------------I------------------I------------------I
I------------------I------------------I------------------I------------------I
I-12---------------I------------------I------------------I------------------I
I-12---------------I------------------I------------------I------------------I
I-10---------------I------------------I------------------I------------------I
I-0----------------I------------------I------------------I------------------I
                                            &nbs

 
Hogyan használd a tabulatúrát?

A GITÁRTAB-OK HASZNÁLATA


Mi is az a TAB?
    TAB vagy tabulatúra arra szolgál, hogy lejegyezzük a gitármuzakot. Legtöbbször vonalakból és számokból áll, de itt-ott előfordulnak betűk is, melyek díszítéseket, hajlításokat, különlegességeket jelölnek.

 

 

Mit mutat meg a TAB?
    A TAB megmutatja,  hogy milyen hangot kell játszani. Ez úgy teszi, hogy megmutatja, hogy a húrt melyik érintőnél kell lefogni; megmutatja, hogy  hol van hajlítás, nyújtás, csúsztatás, akkord és hol kell vibrátót alkalmazni.

    A TAB megmutatja, hogy  az  egyes részeket milyen hangolással kell játszani. Ezek  nem  annyira  lényegesek (és érthetőek), ezért nem nagy baj, ha normál hangoláson megy a játék. Egyes tabulatúrák a játszáshoz különböző segítségeket adnak: pl. a hol kell capot vagy barrét használni.

    A TAB jelzi, hogy milyen ritmusban kell egy adott részt játszni. Némiképp megmutatja, hogy melyek a hosszabb és melyek a rövidebb hangjegyek, de pontosan nem vehető ki, hogy milyen hosszúak.

Mi az, amit nem mutat meg a TAB?
    A TAB (legtöbbször) nem mondja meg, a hangjegyek pontos (időbeli) hosszát.Így a legtöbb esetben meg kell hallgatni a számot, hogy el lehessen játszani. A TAB nem mutatja meg, hogy a húrokat melyik ujjal kell lefogni. A TAB (legtöbbször) nem jelzi, hogy hogyan kell pengetni. Ennek hiányában neked kell kitalálni, hogy mikor kell fel illetve mikor kell lefelé pengetni a húrt.

 

A TABokban előforduló alapvető jelek
A TAB írása és olvasása egyszerű, feltéve, ha be vannak tartva az alapvető szabályok.

    Adott 6 vonal (basszusgitárnál 4-től 9-ig), ami a húrokat jelképezi. Legfelül a legvékonyabb, legalul pedig a legvastagabb húr helyezkedik el. A húrok neveit a TAB bal oldalán szokták feltüntetni.

E--------------------------
B--------------------------
G--------------------------
D--------------------------
A--------------------------
E--------------------------
Lássunk egy példát:
E--------------------------
B--------------------------
G--------------------------
D--------------------------
A--------------------------
E---0--1--2--3--4--5-------
 

    Ha számok vannak írva a vonalakra az azt jelenti, hogy hanyadik érintőnél (bund) kell lefogni a bal kézzel a húrt. Ezek számozása balról jobbra történik, tehát a hangolókulcsok felöli bund az 1-es, őt követi a 2-es, stb. Ha a vonalon egy nulla van, akkor a üresen kell pengetni, tehát nem kell lefogni sehol. A gitárnyakon minden beosztás fél hang távolságot jelez. Tehát ha az E-húrt üresen pengeted, az az E hang, őt követi az F, majd a Fisz (F#) a G, a Gisz (G#), stb.

Példa: G-dúr barré akkord
E----3---------------------
B----3---------------------
G----4---------------------
D----5---------------------
A----5---------------------
E----3---------------------
    Van  úgy hogy több hangot kell egyszerre megszólaltatni.  Az  ilyet  akkordnak  hívjuk. Hogy egy akkordot hogyan kell lefogni, azt a TABokon úgy jelölik, hogy számokat egymás alá írják.

Példa (az alapfogás G-dúr barré):
E------------------3-----------------
B---------------3-----3--------------
G------------4-----------4-----------
D---------5-----------------5--------
A------5-----------------------5-----
E---3-----------------------------3--
    Sokszor van úgy, hogy lefognak egy akkordot és a legalsó húrtól a legfelsőig pengetik. Ilyenkor a húrokat nem egyszerre pendítik, hanem egymás után. Ezt legtöbbször dalok zárásánál alkalmazzák (pl. le Monde - MegaDeth), de előfordulhat dalok közben is (pl. Nothing Else Matters - Metallica).

Most kérdezhetnéd: mikor kell az egyes húrokat pengetni?
    Legtöbbször a TABok elején jelölni szokták a ritmusütemét, metronómhoz viszonyítva. A számok között is szoktak helyet kihagyni, ezzel jelzik a hangjegyek hosszát. Ezekből lehet következtetni.

    Következzen az amcsi himnusz részlete, remélem megérted ebből, amit fentebb akartam elmagyarázni (több kevesebb sikerrel).

E-----------------------0--------4--2-0---------------
B---0--------------0--------------------------------0-
G------1------1----------------------------1----3-----
D--------2--------------------------------------------
A-----------------------------------------------------
E-----------------------------------------------------
Természetesen könyebb eljátszani egy számot, hogyha alaposan ismered.

 

Egyéb jelek
Sok információ helyezkedhet el egy TABban. Ezek: kalapács kötés, felengedés, csúsztatás, hajlítás, vibrátó.

Megszokásból  a  jelzéseket  két  hang  között  szokták  jelölni  valamilyen betűvel. Ezek:

    h - kalapács kötés
    p - felengedés
    b - hajlítás felfelé
    r - hajlítás lefelé
    / - csúsztatás fel
    \ - csúsztatás le
    v - vibrátó (szokták ~-lel is jelölni)
    t - a jobb kéz érjen a húrokhoz
    x - a húrhoz az újjat hozzá kell rakni, ezáltal csak tompítva szól
Az utolsó 'x' nem egyezik meg az akkordos játéknál jelzett 'x'-szel. Ott ugyanis
nem szabad szóljon a húr!

Páldául a D-dúrban:
    EADGBE
    xx0232
ahol 'x'-es húr nem szól.
Példa: D-dúr
E-----2---
B-----3---
G-----2---
D-----0---
A---------
E---------
A  TABban, amely húrnak nem szabad zengenie, ott nem jelölnek semmit (na ezt jól megaszondtam). Persze ezen kívül lehetnek szimbólumok, de ezek nem általánosak (pl. a triola). Az ilyenek jeleit a TABokban szokták leírni.

A basszus TABokban ezeken kívül szokott lenni néhány extra jel is. Ez abból adódik, hogy a bőgőnél fontosak a pengetési technikák is. Ilyenek például a"püffölés"  és  "pukkokgatás" a hüvelyk és a középső ujjal (a két idézőjeles szó a saját fordítás). A püffölést "s"-sel, a pukkogtatást "p"-vel szokták jelölni.

 

 

Kalapács kötés és a felengedés
Példa a kalpács kötésre:
E--------------------------------
B--------------------------------
G--------------------------------
D--------------------------------
A---------5h7-----------5h7------
E---0--0----------0--0-----------
    Ekkor az húrt kétszer kell pengetni, majd az 5. bundnál le kell fogni az A-húrt és megpendíteni. Ezután egy MÁSIK ujjunkkal le kell fogni az A-húrt a 7. bundnál úgy, hogy mégegyszer nem pengetjük a húrt! Amilyen bonyolúltnak tűnik, olyan egyszerű.

A felengedés sokban hasonlít az előzőre.
E----3p0-----------------
B---------3p0------------
G--------------2p0-------
D-------------------2----
A------------------------
E------------------------
    A felengedéseknél is mindig csak az első hangot kell pengetni. Ezután pedig se több, se kevesebb nem történik, mint a húr elengedése, majd az őt követő hang lefogása úgy, hogy nem pendítjük újra a húrt.

    Mind a kalapács kötésnél, mind a felengedésnél érdemesebb a húrt erősebben megpendíteni, hogy a többi hang is hallatszódjon. A k. kötést és a felengedést egész láncolatokká lehet alakítani:

E--------------------------
B--------------------------
G---2h4p2h4p2h4p2h4p2h4p2--
D--------------------------
A--------------------------
E--------------------------
Ebben az esetben csak az első hangnál szabad a húrt megpendíteni!

 

 

Hajlítások
A hajlításokat úgy jelölik, hogy két hang közé raknak egy "b"-t. ?gy:
E-------
B---7b9-
G-------
D-------
A-------
E-------
    A hajlítás nem más, mint a leírt két hang közti félhangok megszólaltatásaúgy, hogy mintha "végigzongoráznál" a húron. Jelen példánál lefogod a húrt a 7. bundnál és megpendíted, majd a következő bundnál (8.) fogod le a húrt, majd a 9.-nél. A hajlításokat szokták másképp is jelölni (itt pl. ---7b(9)--- ).

Egy másik példa:
E------------------
B------7b9--9r7----
G------------------
D------------------
A------------------
E------------------
    Az előző példánál a két hang közt egy félhang helyezkedett el. Van olyan is, hogy csak egy negyedhang(!) van köztük. Ezt a következőképp jelölik:

B--------7b7.5--------
Vagy:
E------------
B------7b----
G------------
D------------
A------------
E------------

 

Csúsztatások
A felfelé csúsztatást /-rel, a lefelé csúsztatást \-rel jelölik, de van, ahol"s"-t használnak.

Példa:
E---------------
B------7/9------
G---------------
D---------------
A---------------
E---------------
    Ez egy síma felfelé csúsztatás.  Lefogod a 7.  bundnál  a húrt, megpendíted, majd - az ujj felengedése nélkül - át - csúsztatod a 9. bundra.

Olyan esettel is találkozhatsz, ahol te döntöd el, hogy meddig csúsztatsz:
E-------------------
B------/7-9-7\------
G-------------------
D-------------------
A-------------------
E-------------------
    Ebben az esetben nincs pontosan megadva a kezdőhang és a záróhang. Itt te döntöd el hogy honnantól csúsztatsz, ill. hogy meddig csúsztatsz.

A csúsztatásokat lehet kombinálni is:
E-----------------------
B------7/9/11\9\7\6\7---
G-----------------------
D-----------------------
A-----------------------
E-----------------------
Itt is csak az első hangnál kell pengetni.

 

 

 
¤°°zEnE°°¤
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?