°°GiTáR°°tAbOk°°
°°GiTáR°°tAbOk°°
Menü
 
Egyéb tab-os honlapok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hányan is vagytok...
Indulás: 2007-04-12
 
Ismertebb számok
 
Metallica
 
Good Charlotte
 
Gyártók A-G
Gyártók A-G

Acoustic WoodsAllen GuitarsAllied Lutherie Ltd AriaB. C. RichCastelloCB GuitarsCharvelColin Keefe Collings Guitars CortD'AddarioDeanDimebag Darell Signature gitárok EpiphoneESPFenderFibenareFibenare FramusFurchGibsonGodinGretschGuild

 
Gyártók H-Z
Gyártók H-Z

HamerHoffman GuitarsHoraHuss & DaltonIbanezJacksonJames Goodall Jim DunlopJim Olson: JohnsonKathy Wingert GuitarsKramerLine6Luthier's Mercantile: Martin GuitarMosrite (USA)MosriteOscar SchmidtOvationPantheon Guitars ParkerPaul Reed Smith GitárokPeaveyRanRickenbackerRieger-KlossRozawoodSadowsky GuitarsSamickSanta Cruz Guitars:Schecter GuitarsSegovia SquierStagg Universe musicTaylor GuitarsWashburnYamaha

 
Elektromos gitár
Elektromos gitár

Az elektromos gitár történetéről

Elektromos gitár portál

A rock örök

 
Klasszikus gitár
Klasszikus gitár

Hogyan vásároljunk klasszikusgitárt?

Classic Guitar

Classical Guitar Studio

Guitar Foundation

Classical Guitarist

Jubing s Classical Guitar

Klasszikusgitár információs lap

 Partiture Archive

Klasszikus gitár honlap

Classical Guitar Centre

Classical Guitar Midi Archives

Free scores for classical guitar and piano

Dirks Guitar Page

Classical Guitar Music: Solos

World's largest classical

Classical Guitar Site

Guitar jp.Guitarra en la Argentina Australian Guitar Centre

Magyar klasszikus gitár és flamenco

 
Akusztikus gitár
Akusztikus Gitár

Acoustic Guitar

Acoustic Guitar's

Acoustic Fingerstlye Guitar

 
Basszusgitár
Basszusgitár

Bass Plaza

Home Bass

BassSick

Bass Instict

Bass Place

Basslicks Online

Double Bass

Még több basszusgitár...

 
Blues gitár
Blues Gitár

Bluegrass Guitar

Country Guitar

Electric Blues

Slowhand Blues Guitar

 
Banjo, mandolin...
Banjo, Mandolin, stb.

5 Strings Banjo

All Things Banjo

Lanttörténet

Kónya István lantművész

Régi hangszerek

Benkő András - kobzos

 
Szaküzletek, hangszerboltok
Szaküzlet, hangszerbolt

Amerika Hangja

Árkádia Hangszerbolt

Atlantisz üzletek

Burns gitárok (Magyar)

Coda Hangszerbolt

Dunaújvárosi hangszer és hangtechnikai üzlet

Duo Hangszerbolt

Duó Hangszerüzlet Jászberény

Eldorádó hangszerüzlet

Electric Guitars PJS

Erzsébet hangszer

ESP Hangszerdiszkont

Finkey Gitárszaküzlet

Gitárcentrum

Gitárcentrum hangszerbolt

GitárodúGit-artHangszer

Hangszeráruház

Hangszerdiszkont

Hangszerek

Hangszerek és audiótechnika

Hangszer-tárItalia Guitars (Magyar)

Kiss Hangszerbolt

Lajkó Hangszer

Launhardt Guitars

Lyra Hangszerbolt

Medgyesi Hangszer

Még több hangszerbolt...

Music city

Musichello

Musician's Centre

Olcsóhangszer

Opus Hangszerbolt

Oroszlánbarlang

PEG hangszer üzlet

Pianho hangszerbolt

Powerstate

Rizsanyi Guitars

Segovia

Stageshop Hangszer-Műhely-Galéria

Top Hangszerbolt

TriálÚj Európa Hangszerbolt

Vintage'52 hangszervíz

Zenebutik hangszerüzlet

 Zenepower online áruház

 
Nothing Else Matters
Metallica - Nothing else matters '99 version Original version by: Martijn van Welie (mwelie@cs.vu.nl) Edited by Ruud Claessen (ruudje@post.com) Comments or corrections please mail me. Tuning: Eb Ab Db Gb Bb Eb Intro 6/8 time Eb-------0-----|-------0-----|-------0-----|-------0---7-| Bb-----0---0---|-----0---0---|-----0---0---|-----0---0---| Gb---0-------0-|---0-------0-|---0-------0-|---0---------| Db-------------|-------------|-------------|-------------| Ab-------------|-------------|-------------|-------------| Eb-0-----------|-0-----------|-0-----------|-0-----------| P (9/8 time) H P S P S Eb-7-----------7^0---------|---------7---8---7^8\5---7-5-/0------| Bb---------0-------0-------|---------0---0-----------0-------5---| Gb-----0---------------0---|-----0-------------------------------| Db-------------------------|-------------------------------------| Ab-------------------------|-------------------------------------| Eb-0-----------------------|-0-----------------------------------| P Eb-------------2^0---------|-------------0---0---0---| Bb-5-------5-------5-------|---------5-------5---5---| Gb-----5---------------5---|-----5-----------5---5---| Db-------------------------|-------------------------| Ab-0-----------------------|-0---------------0---2---| Eb-------------------------|-------------------------| P H P P H Eb-0-----------3^0-----0---|-0----------0^5^0---------| Bb-5-------5-------5---5---|-7---7-5-7--------7^0-5^0-| Gb-5-----5---5-------5-5---|-7------------------------| Db-------------------------|--------------------------| Ab-3---3---------------3---|-5------------------------| Eb-------------------------|--------------------------| <.NH.> Eb-------12----|-------0-----|-------0-----|-------0-----| Bb-----12--0---|-----0---0---|-----0---0---|-----0---0---| Gb---12------0-|---0-------0-|---0-------0-|---0-------0-| Db-------------|-------------|-------------|-------------| Ab-------------|-------------|-------------|-------------| Eb-0-----------|-0-----------|-0-----------|-0-----------| upstroke Eb-------------7---7-------|-------------|-------------7-----------| Bb-------------8---8-------|-----7-----5-|-------------8-----------| Gb-----------9-----9-------|-----7-----5-|-----------9-------------| Db---------9---------------|---7-----5---|---------9---------------| Ab-------7-----------------|-5-----3-----|-------7-----------------| Eb-0-----------------------|-------------|-0-----------------------| Eb-------------|----------7-----7--------|-----5-----------3-------| Bb-----7-----5-|----------------8--------|-------7-----------5-----| Gb-----7-----5-|-------------9-----------|---------7-----------5---| Db---7-----5---|-------------------------|-------------------------| Ab-5-----3-----|-------7-----------------|-5-----------3-----------| Eb-------------|-0-----------------------|-------------------------| Eb-----3-------------------|-------0-----(0------)|-------0-----| Bb-------3---------5-4-----|-----0---0---(-0-----)|-----0---0---| Gb---------4---------------|---0-------0-(--0----)|---0-------0-| Db-------------------------|-------------(---2---)|-------------| Ab-------------2-----------|-------------(----2--)|-------------| Eb-3-----------------------|-0-----------(-----0-)|-0-----------| Main guitar part : So close,no matter how far...... Eb-------------3----0---|-2---2-2-2-3--0--0-0-----| Bb---------0----------0-|-3---3-3-3-3--3--3-3-----| Gb-----0----------0-----|-2---2-2-2-2--0--0-0-----| repeat 2X Db----------------------|-0---0-0-0-0--2--2-2-----| Ab----------------------|--------------3--3-3-----| Eb-0--------------------|---------------------3-2-| Forever trusting who we are............and nothing else matters Eb-------------3----0---|-2---2-2-2-3--0--0-0-----------3--2------2---- Bb---------0----------0-|-3---3-3-3-3--3--3-3-----------3--0--------0-- Gb-----0----------0-----|-2---2-2-2-2--0--0-0---------0----2----------- Db----------------------|-0---0-0-0-0--2--2-2--------------1----1------ Ab----------------------|--------------3--3-3--------------2--2-------- Eb-0--------------------|---------------------0-2-3-------------------- Chorus guitar part Never cared for what they do........ Eb-0-----0-----|-2-----2-2-2-3---2--0--2-| Bb-1-----2-----|-3-----3-3-3-3---3--3--3-| Gb-0-----2-----|-2-----2-2-2-2---2--2--2-| Db-2-----2-----|-0-----0-0-0-0---0--0--0-| Ab-3-----0-----|-------------------------| Eb-------------|-------------------------| Eb-0-----0-----|-2-----2-2-2-3---2--0--2-| Bb-1-----2-----|-3-----3-3-3-3---3--3--3-| Gb-0-----2-----|-2-----2-2-2-2---2--2--2-| Db-2-----2-----|-0-----0-0-0-0---0--0--0-| Ab-3-----0-----|-------------------------| Eb-------------|-------------------------| Eb-0-----0-----|-2-----2-2-2-0-----------| Bb-1-----2-----|-3-----3-3-3-0-----------| Gb-0-----2-----|-2-----2-2-2-0-----------| Db-2-----2-----|-0-----0-0-0-2-----------| Ab-3-----0-----|-------------2-----------| Eb-------------|-------------0-----------| Interlude |-12------14---|-15-------17---|-8------8------|-------8--------| |---12------12-|---12-------12-|---5------5----|----5-----5-----| |--------------|---------------|-----5------5--|-5----------5\--| |--------------|---------------|---------------|----------------| |--------------|---------------|--------------0|----------------| |--------------|---------------|---------------|----------------| |-0--------0---|-0^2--------0--|-0--0~~~~0~~~~~|--------0-------| |----1-------1-|-----3-------3-|-12-12~~~12~~~~|------0---0-----| |-------2------|--------2------|---------------|----0-------0---| |--------------|---------------|---------------|----------------| |--------------|---------------|---------------|----------------| |--------------|---------------|---------------|-0--------------| |-12------14---|-15-------17---|-8------8------|-8-----8--------| |---12------12-|---12-------12-|---5--------5--|---5-----5------| |--------------|---------------|-----5----5---5|-----5-----5----| |--------------|---------------|---------------|----------------| |--------------|---------------|---------------|----------------| |--------------|---------------|---------------|----------------| |-0--------0---|-0^2--------0--|-0--0~~~~0~~~~~|--------0---------| |----1-------1-|-----3-------3-|-12-12~~~12~~~~|------0---0-------| |-------2------|--------2------|---------------|----0-------0-----| |--------------|---------------|---------------|------------------| |--------------|---------------|---------------|------------------| |--------------|---------------|---------------|-0------------3-2-| Interlude solo * * Eb|--------3-----3--5--5(7)5--5-----3--5---10--7--6(8)6-- Bb|--3--5-----5------------------5----------------------- Eb|--10--6(8)6---10--6(8)6---10--6(8)6---10--6(8)6---3-0- *=bend and release GOTO MAIN GUITAR PART Guitar solo : E5 E5(VII) | D5(V) C5(III) E5 E5(VII) | D5(V) C5(III) E5 E5(VII) | D5(V) C5(III) | G5(III) B5(II) | E5 B B R V V Eb---------------------------|-------------------------------------| Bb-15------15----------------|-------------------------------------| Gb-14(16)--14(16)14-12--14-12|-11-12-11----11-------------12-14-12-| Db---------------------------|----------14----12-14----------------| Ab---------------------------|-------------------------------------| Eb---------------------------|-------------------------------------| B B B Eb-------12-------12---------------------------hold bend-->--------| Gb----12-------12----15^14^12-(approx.8x )--15(17)-15-15-15--------| Gb-14(16)---14(16)---------------------|---------------------------| Db-------------------------------------|---------------------------| Ab-------------------------------------|---------------------------| Eb-------------------------------------|---------------------------| release bend Eb-15(17)--15---14-15-|----15-14----14-15-14-12|-------------------- Bb--------------------|-12-------12------------|-15-14-12----------- Gb--------------------|------------------------|-----------12-14-12- Db--------------------|------------------------|-------------------- Ab--------------------|------------------------|-------------------- Eb--------------------|------------------------|-------------------- B R B B R P B Eb-------------------------|-12--------------------hold----->-----release Bb----------------------12-|-------12-15(17)15--12^15(17)-15-15-15-15-15- Gb-14(16)14-12----12-14(16)|-------------------------------|------------- Db-------------14----------|-------------------------------|------------- Ab-------------------------|-------------------------------|------------- Eb-------------------------|-------------------------------|------------- H P S H P Eb----------------------------------- Bb-12^15^12~~~~~~\\\\\\7--5^7^5~~~~~~ Gb----------------------------------- Db----------------------------------- Ab----------------------------------- Eb----------------------------------- The end : E-------0-----|-------0---7-|-7-----------7^0---------| B-----0---0---|-----0---0---|---------0-------0-------| G---0-------0-|---0---------|-----0---------------0---| D-------------|-------------|-------------------------| A-------------|-------------|-------------------------| E-0-----------|-0-----------|-0-----------------------| E---------7---8---7^8\5---7-5-/0--0--0-| B---------0---0-----------0------------| G-----0--------------------------------| repeat D--------------------------------------| A--------------------------------------| E-0----------------------------------0-|
 
Hogyan használd a tabulatúrát?

A GITÁRTAB-OK HASZNÁLATA


Mi is az a TAB?
    TAB vagy tabulatúra arra szolgál, hogy lejegyezzük a gitármuzakot. Legtöbbször vonalakból és számokból áll, de itt-ott előfordulnak betűk is, melyek díszítéseket, hajlításokat, különlegességeket jelölnek.

 

 

Mit mutat meg a TAB?
    A TAB megmutatja,  hogy milyen hangot kell játszani. Ez úgy teszi, hogy megmutatja, hogy a húrt melyik érintőnél kell lefogni; megmutatja, hogy  hol van hajlítás, nyújtás, csúsztatás, akkord és hol kell vibrátót alkalmazni.

    A TAB megmutatja, hogy  az  egyes részeket milyen hangolással kell játszani. Ezek  nem  annyira  lényegesek (és érthetőek), ezért nem nagy baj, ha normál hangoláson megy a játék. Egyes tabulatúrák a játszáshoz különböző segítségeket adnak: pl. a hol kell capot vagy barrét használni.

    A TAB jelzi, hogy milyen ritmusban kell egy adott részt játszni. Némiképp megmutatja, hogy melyek a hosszabb és melyek a rövidebb hangjegyek, de pontosan nem vehető ki, hogy milyen hosszúak.

Mi az, amit nem mutat meg a TAB?
    A TAB (legtöbbször) nem mondja meg, a hangjegyek pontos (időbeli) hosszát.Így a legtöbb esetben meg kell hallgatni a számot, hogy el lehessen játszani. A TAB nem mutatja meg, hogy a húrokat melyik ujjal kell lefogni. A TAB (legtöbbször) nem jelzi, hogy hogyan kell pengetni. Ennek hiányában neked kell kitalálni, hogy mikor kell fel illetve mikor kell lefelé pengetni a húrt.

 

A TABokban előforduló alapvető jelek
A TAB írása és olvasása egyszerű, feltéve, ha be vannak tartva az alapvető szabályok.

    Adott 6 vonal (basszusgitárnál 4-től 9-ig), ami a húrokat jelképezi. Legfelül a legvékonyabb, legalul pedig a legvastagabb húr helyezkedik el. A húrok neveit a TAB bal oldalán szokták feltüntetni.

E--------------------------
B--------------------------
G--------------------------
D--------------------------
A--------------------------
E--------------------------
Lássunk egy példát:
E--------------------------
B--------------------------
G--------------------------
D--------------------------
A--------------------------
E---0--1--2--3--4--5-------
 

    Ha számok vannak írva a vonalakra az azt jelenti, hogy hanyadik érintőnél (bund) kell lefogni a bal kézzel a húrt. Ezek számozása balról jobbra történik, tehát a hangolókulcsok felöli bund az 1-es, őt követi a 2-es, stb. Ha a vonalon egy nulla van, akkor a üresen kell pengetni, tehát nem kell lefogni sehol. A gitárnyakon minden beosztás fél hang távolságot jelez. Tehát ha az E-húrt üresen pengeted, az az E hang, őt követi az F, majd a Fisz (F#) a G, a Gisz (G#), stb.

Példa: G-dúr barré akkord
E----3---------------------
B----3---------------------
G----4---------------------
D----5---------------------
A----5---------------------
E----3---------------------
    Van  úgy hogy több hangot kell egyszerre megszólaltatni.  Az  ilyet  akkordnak  hívjuk. Hogy egy akkordot hogyan kell lefogni, azt a TABokon úgy jelölik, hogy számokat egymás alá írják.

Példa (az alapfogás G-dúr barré):
E------------------3-----------------
B---------------3-----3--------------
G------------4-----------4-----------
D---------5-----------------5--------
A------5-----------------------5-----
E---3-----------------------------3--
    Sokszor van úgy, hogy lefognak egy akkordot és a legalsó húrtól a legfelsőig pengetik. Ilyenkor a húrokat nem egyszerre pendítik, hanem egymás után. Ezt legtöbbször dalok zárásánál alkalmazzák (pl. le Monde - MegaDeth), de előfordulhat dalok közben is (pl. Nothing Else Matters - Metallica).

Most kérdezhetnéd: mikor kell az egyes húrokat pengetni?
    Legtöbbször a TABok elején jelölni szokták a ritmusütemét, metronómhoz viszonyítva. A számok között is szoktak helyet kihagyni, ezzel jelzik a hangjegyek hosszát. Ezekből lehet következtetni.

    Következzen az amcsi himnusz részlete, remélem megérted ebből, amit fentebb akartam elmagyarázni (több kevesebb sikerrel).

E-----------------------0--------4--2-0---------------
B---0--------------0--------------------------------0-
G------1------1----------------------------1----3-----
D--------2--------------------------------------------
A-----------------------------------------------------
E-----------------------------------------------------
Természetesen könyebb eljátszani egy számot, hogyha alaposan ismered.

 

Egyéb jelek
Sok információ helyezkedhet el egy TABban. Ezek: kalapács kötés, felengedés, csúsztatás, hajlítás, vibrátó.

Megszokásból  a  jelzéseket  két  hang  között  szokták  jelölni  valamilyen betűvel. Ezek:

    h - kalapács kötés
    p - felengedés
    b - hajlítás felfelé
    r - hajlítás lefelé
    / - csúsztatás fel
    \ - csúsztatás le
    v - vibrátó (szokták ~-lel is jelölni)
    t - a jobb kéz érjen a húrokhoz
    x - a húrhoz az újjat hozzá kell rakni, ezáltal csak tompítva szól
Az utolsó 'x' nem egyezik meg az akkordos játéknál jelzett 'x'-szel. Ott ugyanis
nem szabad szóljon a húr!

Páldául a D-dúrban:
    EADGBE
    xx0232
ahol 'x'-es húr nem szól.
Példa: D-dúr
E-----2---
B-----3---
G-----2---
D-----0---
A---------
E---------
A  TABban, amely húrnak nem szabad zengenie, ott nem jelölnek semmit (na ezt jól megaszondtam). Persze ezen kívül lehetnek szimbólumok, de ezek nem általánosak (pl. a triola). Az ilyenek jeleit a TABokban szokták leírni.

A basszus TABokban ezeken kívül szokott lenni néhány extra jel is. Ez abból adódik, hogy a bőgőnél fontosak a pengetési technikák is. Ilyenek például a"püffölés"  és  "pukkokgatás" a hüvelyk és a középső ujjal (a két idézőjeles szó a saját fordítás). A püffölést "s"-sel, a pukkogtatást "p"-vel szokták jelölni.

 

 

Kalapács kötés és a felengedés
Példa a kalpács kötésre:
E--------------------------------
B--------------------------------
G--------------------------------
D--------------------------------
A---------5h7-----------5h7------
E---0--0----------0--0-----------
    Ekkor az húrt kétszer kell pengetni, majd az 5. bundnál le kell fogni az A-húrt és megpendíteni. Ezután egy MÁSIK ujjunkkal le kell fogni az A-húrt a 7. bundnál úgy, hogy mégegyszer nem pengetjük a húrt! Amilyen bonyolúltnak tűnik, olyan egyszerű.

A felengedés sokban hasonlít az előzőre.
E----3p0-----------------
B---------3p0------------
G--------------2p0-------
D-------------------2----
A------------------------
E------------------------
    A felengedéseknél is mindig csak az első hangot kell pengetni. Ezután pedig se több, se kevesebb nem történik, mint a húr elengedése, majd az őt követő hang lefogása úgy, hogy nem pendítjük újra a húrt.

    Mind a kalapács kötésnél, mind a felengedésnél érdemesebb a húrt erősebben megpendíteni, hogy a többi hang is hallatszódjon. A k. kötést és a felengedést egész láncolatokká lehet alakítani:

E--------------------------
B--------------------------
G---2h4p2h4p2h4p2h4p2h4p2--
D--------------------------
A--------------------------
E--------------------------
Ebben az esetben csak az első hangnál szabad a húrt megpendíteni!

 

 

Hajlítások
A hajlításokat úgy jelölik, hogy két hang közé raknak egy "b"-t. ?gy:
E-------
B---7b9-
G-------
D-------
A-------
E-------
    A hajlítás nem más, mint a leírt két hang közti félhangok megszólaltatásaúgy, hogy mintha "végigzongoráznál" a húron. Jelen példánál lefogod a húrt a 7. bundnál és megpendíted, majd a következő bundnál (8.) fogod le a húrt, majd a 9.-nél. A hajlításokat szokták másképp is jelölni (itt pl. ---7b(9)--- ).

Egy másik példa:
E------------------
B------7b9--9r7----
G------------------
D------------------
A------------------
E------------------
    Az előző példánál a két hang közt egy félhang helyezkedett el. Van olyan is, hogy csak egy negyedhang(!) van köztük. Ezt a következőképp jelölik:

B--------7b7.5--------
Vagy:
E------------
B------7b----
G------------
D------------
A------------
E------------

 

Csúsztatások
A felfelé csúsztatást /-rel, a lefelé csúsztatást \-rel jelölik, de van, ahol"s"-t használnak.

Példa:
E---------------
B------7/9------
G---------------
D---------------
A---------------
E---------------
    Ez egy síma felfelé csúsztatás.  Lefogod a 7.  bundnál  a húrt, megpendíted, majd - az ujj felengedése nélkül - át - csúsztatod a 9. bundra.

Olyan esettel is találkozhatsz, ahol te döntöd el, hogy meddig csúsztatsz:
E-------------------
B------/7-9-7\------
G-------------------
D-------------------
A-------------------
E-------------------
    Ebben az esetben nincs pontosan megadva a kezdőhang és a záróhang. Itt te döntöd el hogy honnantól csúsztatsz, ill. hogy meddig csúsztatsz.

A csúsztatásokat lehet kombinálni is:
E-----------------------
B------7/9/11\9\7\6\7---
G-----------------------
D-----------------------
A-----------------------
E-----------------------
Itt is csak az első hangnál kell pengetni.

 

 

 
¤°°zEnE°°¤
 

[ FURRY FANDOM | ANTROPOMORF ÁLLATOK | FURRY FANDOM | ANTROPOMORF ÁLLATOK ]    *****    Rainholm Islandi Mágusképzõ - Légy te is varázsló, társadul pedig egy sárkány fog szegõdni! Nevelde és szerepjáték egybe    *****    LUCY - Játssz és nyerj páros mozijegyet és nézd meg a filmet a G-Portál csapatával! :))    *****    Core i7-3930K és sok jósággal megpakolt PC ELADÓ, ne hagyd ki a lehetõséget! Irány az ajánlat! Core i7-3930K; PC ELADÓ!!    *****    #new site on gp with lot of pictures! come on, click for it! LADYBUG    *****    **JÚLIUSI NYEREMÉNYJÁTÉK** "IDE MINDIG ÉRDEMES BENÉZNI!" Picur Mini ABC Nyitva:mindennap 5-21h-ig Bp. IV. Nádor u. 87    *****    FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI    *****    Nézz be hozzám!Az oldalam teli van a nyári élményeimmel és képekkel.Ha érdekel az életem,katt a hirdetésre!    *****    NETCAFE - a NETMAGAZIN! NYITÁS! http://netcafe.gportal.hu    *****    II. G-Portál Találkozó a Margitszigeten! Gyere és találkozz a G-Portál csapatával és a többi szerkesztõvel! :)    *****    A csillagjövõ asztrológia oldalon minden megrendelésért ajándék jár, Biotérkép, vagy Természetgyógyász szoftver!    *****    Küld be a blogod linkjét a webhir.com -ra! Reklámozd nálunk a tartalmadat jelenleg: ingyen. --------- Küld be a blogod linkjét a webhir.com -ra! Reklámozd nálunk a tartalmadat jelenleg: ingyen. ----    *****    A világunknak van egy másik oldala is. Egy titkos, rejtett fele. Ha lelepleznénk a mágiát, az emberek megrémülnének.    *****    VANESSA HUDGENS! VANESSA HUDGENS! VANESSA HUDGENS! VANESSA HUDGENS! VANESSA HUDGENS! VANESSA HUDGENS! VANESSA HUDGENS!    *****    VALÓRA VÁLTJUK ÁLMAIT. KI NEM MONDOTT GONDOLATAIRA IS VANNAK JÓ GRAFIKAI VÁLASZAINK. SOM - FARKAS GRAFIKAI STÚDIÓ.    *****    Ha lepleznénk a mágiát, az emberek halálra rémülnének. - MÁGIA - HATALOM - HARCOK - egy szerepjáték, amely elvarázsol ;)    *****    FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI FLORENCIA BERTOTTI    *****    FARKASMETAL - ÉPÜLETLAKATOS MUNKA - KOVÁCSOLTVAS KAPU - KOVÁCSOLTVAS KERÍTÉS - LAKATOS MUNKA - WWW.FARKASMETAL.HU - -    *****    NINA DOBREV FANPAGE ++ NINA DOBREV FANPAGE ++ NINA DOBREV FANPAGE ++ NINA DOBREV FANPAGE ++ NINA DOBREV FANPAGE ++ KATT    *****    Elsõ számú Neon Jungle rajongói oldalad! Olvasd a legfrissebb híreket, Hallgasd meg az album elõzeteseket. Neon Jungle!